ChristenUnie Krimpenerwaard is klaar voor de verkiezingen

oprichtingsclub - kleinvrijdag 04 juli 2014 21:01

In een zeer druk bezochte ledenvergadering is op 1 juli de ChristenUnie Krimpenerwaard opgericht. In een vlot tempo passeerden alle huishoudelijke zaken, waaronder de bestuursverkiezing, de revue. Ook alle onderwerpen rond de raadsverkiezingen kwamen aan de orde.

Zo is het verkiezingsprogramma voor de raadsperiode 2015-2018 besproken en unaniem goedgekeurd. Binnenkort zal de ChristenUnie met dit krachtige en concrete programma, gebaseerd op bijbelse uitgangspunten, naar buiten treden. Belangrijk uitgangspunten zijn: behoud en versterking van alles wat waardevol is in de kernen en gebruik maken van de in de samenleving aanwezige kwaliteiten.

In dezelfde vergadering werd ook de kandidatenlijst voor de verkiezingen op 19 november a.s. vastgesteld. Het is verheugend dat een groot aantal kandidaten uit alle geledingen van de samenleving binnen de Krimpenerwaard bereid bleek een plaats daarop te aanvaarden, zodat de ChristenUnie met een lijst van 30 goede kandidaten aan de raadsverkiezingen zal deelnemen.

De kandidatenlijst wordt aangevoerd door Benjamin Anker uit Schoonhoven. Hij werd unaniem voorgedragen als de juiste persoon, die alle kennis en kwaliteiten heeft om in de nieuwe gemeente leiding te geven aan de fractie.

Hij wordt op de lijst gevolgd door Elisabeth van Zijl uit Gouderak, die nu fractievoorzitter is in Ouderkerk. Nummer 3 is Jan Vente, nu wethouder in Bergambacht, gevolgd door Ton van Dorp, wethouder in de gemeente Vlist. Gerrit Both uit Stolwijk staat op de 5e plaats.

De rest van de top 10 van de kandidatenlijst bestaat uit:

6. Anthony Tom uit Schoonhoven
7. Cor Slob uit Krimpen aan de Lek
8. Siem Opschoor uit Bergambacht
9. Erik van der Does de Bye uit Berkenwoude
10. Theo Segers uit Bergambacht, die momenteel wethouder is in Ouderkerk.

Ook met de overige 20 kandidaten bleek de ledenvergadering blij te zijn.

Doordat er kandidaten uit alle kernen van de nieuwe gemeente in de top van de lijst staan zorgt de ChristenUnie er voor dat de behoeften daarvan en van de inwoners optimaal behartigd zullen worden.

ChristenUnie Krimpenerwaard is er klaar voor!