KrimpenerWAARDERING voor duurzaamheidshelden

220226 KrimpenerWAARDERING.jpgzaterdag 26 februari 2022 07:07

Zaterdag 26 februari heeft ChristenUnie Krimpenerwaard een KrimpenerWAARDERING uitgereikt aan Herman Groothuis en Peter de Bruin van de Coöperatie Waardstroom.

Waardstroom (Waardstroom – Groene stroom uit Krimpenerwaard!) is een coöperatie voor duurzame energie en is opgericht door en voor inwoners uit de gemeente Krimpenerwaard. De leden investeren samen in een zonnestroominstallatie op een staldak. Met de dakeigenaar vormen zij samen de coöperatie die stroom levert via het openbare net. Via de verkoop van stroom en de subsidie van de Rijksoverheid krijgen de leden hun inleg terug – met een financieel aantrekkelijk rendement.

“Een prachtige vorm van samenwerking en een fantastische manier om duurzame energie op te wekken” aldus Ton van Dorp, lijsttrekker van ChristenUnie Krimpenerwaard. “Echte duurzaamheidshelden, wat ons betreft! Staldaken hebben we gelukkig voldoende in onze Krimpenerwaard en zonne-energie willen we graag stimuleren. Waardstroom brengt dat op een prachtige manier tezamen! Zij verdienen terecht deze KrimpenerWAARDERING’

De KrimpenerWAARDERING is een symbool van waardering van de ChristenUnie Krimpenerwaard voor mensen en organisaties die zich inzetten voor de samenleving en voor de Krimpenerwaard in het bijzonder. De ring is gemaakt van de Tagua (noot van een palmboom), wat ook wel bekend staat als het plantaardig ivoor.

Reacties op 'KrimpenerWAARDERING voor duurzaamheidshelden'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.